Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?

Ak máte dieťa, zrejme ste si tiež prežili nasledujúci príbeh. Budúci prváčik plný očakávania, radosti a túžby na túto významnú životnú udalosť nastupuje do školy. V prvej triede, druhej a možno ešte v tretej nadšenie vydrží a potom sa vytráca. V ďalších ročníkoch prichádza nielen nechuť a sklamanie, ale všetko sa stupňuje a väčšina detí cíti odpor a nenávisť ku škole, postupne pohŕda aj učiteľmi. Prečo je tomu tak?

Dnes škola miesto inšpirácie k novému núti do starých konceptov

Dieťa sadá do školských lavíc a učitelia deťom nútia študijné rámce, ktoré ich v dnešnej dobe absolútne nezaujímajú a nie sú pre nich atraktívne. Deti vedia ovládať a rozumejú technike veľakrát lepšie ako dospelí ľudia. Orientujú sa v najmodernejších technológiách pre komunikáciu, v zdieľaniach a vyhľadávania informácií na internete. Ako od nich teda môžeme očakávať, že sa budú chcieť učiť nepotrebné alebo vecí z minulosti?

Učitelia musia veľakrát učiť starú a nepotrebnú látku, dávajú deťom úlohy, ktoré ich len obmedzujú a následne nemajú praktické využitie. Preto učiteľ nie je príkladom a autoritou, ktorá inšpiruje a vedie, ale človekom, ktorý ich obmedzuje a núti do toho, čo nechcú. Reakcia detí dlho nenechá čakať. Začína sa to s prejavmi neúcty k učiteľom, prerastajúcimi sa posmechom a končiaci veľakrát agresiou voči nim.

Úloha učiteľa je v spoločnosti kľúčová a mala by byť veľmi cenená a vyzdvihovaná. Učiteľ by mal byť pre deti vzorom a inšpiráciou, ale to sa nestane skôr, než bude učiteľom umožnené ponúknuť deťom atraktívnou formou to, čo je pre život kľúčové a potrebné.

Najdôležitejšia hodnota spoločnosti

Školský systém musí byť založený na najdôležitejšej hodnote pre spoločnosť a tou je náuka, ako vytvárať správne medziľudské vzťahy. To je jediná kľúčová oblasť, ktorá sa musí v školách učiť a rozvíjať. Vychovávať a viesť, prečo je dôležité sa k druhým ľuďom správať rovnako pekne ako k členom vlastnej rodiny.

Vysvetliť, že úspech celej spoločnosti a potom aj jednotlivcov je založený práve na správne vybudovaných medziľudských vzťahoch. Učiť deti spoluprácu a výhody plynúce z nej na miesto učenia ich konkurencieschopnosti. Vysvetľovať, prečo sa starať o druhé miesto presadzovania si vlastných záujmov. Toto by malo byť hlavným poslaním školy v dnešnej dobe. Koľko je dva plus dva, aké je najväčšie mesto sveta, čo sa stalo v druhej svetovej vojne – to všetko je bonus, ktorý je k tejto základnej výučbe a kameňom správneho rozvoja spoločnosti potom samozrejme treba pridať.

Škola rozhoduje o vývoji spoločnosti

Ak deťom dáme správne Vo tom, ako vytvárať medziľudské vzťahy na miesto využívania jeden druhého, ako je tomu v súčasnosti, potom máme šancu na postupnú zmenu spoločnosti k lepšiemu. Ak im nedáme vzdelanie o správnom spojení medzi ľuďmi, ale dáme im znalosti chémie, potom ako dospelí budú vytvárať chemické zbrane. Ak im dáme znalosti ekonomiky bez vytvorenia pocitu a náuky o spoločenskej zodpovednosti, potom sa budú zaujímať primárne o to, ako sa mať lepšie na úkor ostatných a ako sa stať bohatými.

Keď sa pozrieme na vývoj v spoločnosti, určite sa zhodneme, že je čas na zmenu. Zmena musí začať práve zo školských lavíc pre najmenších. My starší sa musíme tieto princípy tiež doučiť formou internetových kurzov a vysielania. Skrátka do školských lavíc a učiť sa vytvárať správne medziľudské vzťahy musíme všetci, aby sme zvládli výzvy, ktorým v dnešnej dobe čelíme.

 

To se mám ještě ve čtyřiceti bát “Co mi na to řeknou rodiče?

05.06.2024

Tento týden jsme na konzultaci během pobytu ve tmě, řešili téma, které není vůbec neobvyklé. Martin ve svých čtyřiceti letech žije téměř spokojený život. Má práci, rodinu, své záliby a jediné, co mu přináší v životě starosti a stres, jsou pravidelné týdenní setkání s jeho rodiči. Každou sobotu bere svoji ženu a děti a jedou na rodinný sobotní oběd. Už [...]

otázka: Můj muž se nezajímá o duchovno. Mám si najít jiného?

01.05.2024

Otázka, kterou jsem dnes dostal od jedné účastnice na pobytu ve tmě, se docela často opakuje a přichází od žen, které jsou určitým způsobem aktivní na duchovní cestě. Objevuje se v různých podobách, ale má stejnou podstatu: „Můj muž se nezajímá o duchovno, ale jen o peníze a materiální věci. Vůbec si nerozumíme a pořád se hádáme. Mám se s ním rozejít a [...]

Extrémne horúčavy v Európe – môžu za ne skleníkové plyny?

31.07.2022

Francúzsko na juhozápade hlási až 42,6 stupňa Celzia. Požiar v Španielsku už zničil 25 000 hektárov porastu a ďalší požiar je hlásený aj v nemeckom národnom parku Saské Švajčiarsko. Chorvátska Istria obmedzuje množstvo vody, ktorá je k dispozícii pre turistov a na údržbu verejných priestranstiev. Zoznam účinkov extrémnych horúčav a účet za ne by mohol ešte dlho [...]

Russia Ukraine War

Zelenskyj odmietol ruskú požiadavku na stiahnutie ukrajinských vojsk

19.05.2025 22:56

Ukrajina nestiahne svoje vojská zo svojho územia, ako požaduje Rusko, vyhlásil pred novinármi ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

koronavírus očkovanie  vakcína

Schválili Pandemickú dohodu. Slovensko sa zdržalo, nebolo jediné. Aj Poľsko, Irán či Izrael

19.05.2025 21:57, aktualizované: 22:43

Svetové zdravotnícke zhromaždenie, ktoré je orgánom WHO, v pondelok podporilo znenie globálnej Pandemickej dohody.

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Lídri Británie, Francúzska a Kanady pohrozili Izraelu 'konkrétnymi krokmi' za Gazu

19.05.2025 19:40

Británia, Francúzsko a Kanada tvrdia, že nebudú nečinne prihliadať "nehoráznym akciám" Netanjahuovej vlády a prijmú "konkrétne kroky".

Peter Kotlár / Robert Fico /

Slovensko proti celému svetu: Pandemickú zmluvu chcú vedci a lekári, Fico ju odmieta. Presvedčiť sa ho snažil aj šéf WHO

19.05.2025 19:30

Peter Pellegrini má právo v prípade pandemickej zmluvy rozhodnúť sám, bez vlády.

Vladimir Böhm

Buduji Místo v srdci pro Pobyty ve tmě a Osobní rozvoj. mistovsrdci.cz Věnuji se tématům: Posílení sebevědomí, Poslání a seberealizaci člověka, Smyslu života. osobnirozvoj.mistovsrdci.cz/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 89
Celková čítanosť: 235262x
Priemerná čítanosť článkov: 2643x

Autor blogu